Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. leden 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. leden 2001

Tycho Brahe proměřil oblohu

Uznání: Tycho Brahes Glada V

Tycho Brahe byl nejpečlivějším astronomickým pozorovatelem své doby. Brahe, který žil v letech 1546 až 1601, se rozhodl vyřešit nejpalčivější astronomický problém těch dnů: určit, zda je středem Sluneční soustavy Země nebo Slunce. K tomu Brahe se svými pomocníky postavil první velkou astronomickou observatoř, kam pořídil a používal nejpřesnější předteleskopické astronomické přístroje. Tycho Brahe tak vytvořil tabulky přesných měření poloh nejjasnějších planet a hvězd. Brahe nikdy sám nevyřešil otázku Sluneční soustavy, ale zanechal data tak přesná, že jeho asistent Johannes Kepler byl schopen vypracovat konečné zákony. Brahe je také připomínán pro jeho svědectví o supernově v roce 1572, pro důkaz, že Velká kometa v roce 1577 nebyla atmosférickým jevem a proto, že měl kovový nos.

Štítky: Tycho Brahe, Astronomy