Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. květen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. květen 2001

Tvář na Marsu zblízka

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Nebyla by to paráda, kdyby mraky byly želvami? Nebyla by to paráda, kdyby prádlo na křesle v pokoji bylo hodné strašidlo? Nebyla by to paráda, kdyby skalisté výběžky na Marsu byly tvářemi nebo meziplanetárními monumenty? Mraky jsou ale malé vodní kapky vznášející se ve vzduchu. Prádlo je bavlna, vlna nebo plast utkaný do oděvu. Slavný marťanský skalní výběžek, známý jako Tvář na Marsu se jeví být docela nepodobný člověku, když je vidět jasněji - jak ukazuje nedávno zveřejněná fotografie nahoře. Je skutečnost nudná?
Nikdo neví, proč mraky blýskají. Nikdo nezná geologickou historii Marsu. Nikdo neví, proč prádlo na křesle páchne(voní) jako root beer(sladká limonáda). Porozumění skutečnosti vyvolává další otázky. Záhady a dobrodružství nejsou nikdy daleko. Možná, že parádní objevy jsou právě na cestě.

Authors & editors: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (USRA) ; česky Josef Chlachula

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mars, Rocks, Cydonia

6. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 8. 2. do 14. 2. 2016. Měsíc po novu se stěhuje na večerní oblohu. Jupiter je vidět téměř celou noc. Ráno v záři vycházejícího Slunce máme Venuši a Merkur. Lepší se viditelnost planety Saturn. Mars je ráno nejvýše za celou noc. Kometa Catalina je vysoko nad severem. Aktivita Slunce se přechodně mírně zvýšila. Všechny starty raket proběhly úspěšně. Svět kosmonautiky zasáhla zpráva o úmrtí dalšího „Měsíčana“ z Apolla 14 Edgara Mitchella. Curiosity dočasně nehýbe robotickou paží.

Kometa C/2013 US10 (Catalina) - animace