Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. květen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. květen 2001

Tvář na Marsu zblízka

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Nebyla by to paráda, kdyby mraky byly želvami? Nebyla by to paráda, kdyby prádlo na křesle v pokoji bylo hodné strašidlo? Nebyla by to paráda, kdyby skalisté výběžky na Marsu byly tvářemi nebo meziplanetárními monumenty? Mraky jsou ale malé vodní kapky vznášející se ve vzduchu. Prádlo je bavlna, vlna nebo plast utkaný do oděvu. Slavný marťanský skalní výběžek, známý jako Tvář na Marsu se jeví být docela nepodobný člověku, když je vidět jasněji - jak ukazuje nedávno zveřejněná fotografie nahoře. Je skutečnost nudná?
Nikdo neví, proč mraky blýskají. Nikdo nezná geologickou historii Marsu. Nikdo neví, proč prádlo na křesle páchne(voní) jako root beer(sladká limonáda). Porozumění skutečnosti vyvolává další otázky. Záhady a dobrodružství nejsou nikdy daleko. Možná, že parádní objevy jsou právě na cestě.

Štítky: Mars, Rocks, Cydonia

34. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 22. 8. do 28. 8. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti. Pozor po západu Slunce na Venuši a Jupiter. Blíží se k sobě a dojde k velmi těsné konjunkci. Večer na jihozápadě jsou nízko nad obzorem také Mars a Saturn, Rudá planeta je tento týden nejblíže červenému obru Antaresovi. Viditelnost Neptunu a Uranu už se zlepšila tak, že jsou vidět téměř celou noc. Mezinárodní vesmírná stanice se dočkala nového dokovacího adaptéru a občas se pozorovateli může mihnout před Sluncem.

Saturn ... Pokud ne nejkrásnější, tedy bezpochyby jedna z nejkrásnějších planet Sluneční soustavy. Po Jupiteru druhá největší, šestá, co do vzdálenosti od Slunce. Pozorovali ji již starověcí astronomové a tak budeme jen těžko pátrat po jejím objeviteli. Pojmenován je po římském bohu Saturnovi, jež

Mléčná dráha a Perseida nad Vrchteplou

Jedna krásná Perseida v Mléční dráze prosvištěla zrovna v době kochání se noční oblohou nad Vrchteplou, kde probíhala již 20. rokem tradiční meteorářská expedice. Canon 6D IR Baader Mod, Samyang 24 mm, f2.0, ISO 8000, 32x15s panorama ze stativu.