Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. červenec 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. červenec 2001

Vítejte do Měsíčního hotelu

Illustration Uznání a copyright: Hans-Jurgen Rombaut
(courtesy Carl Koppeschaar's ASTRONET)

Doposud nejpodrobnější návrh hotelu a výletního letoviska na Měsíci (!) vytvořil holandský architekt Hans-Jurgen Rombaut. Drsné lunární prostředí představuje vážné překážky pro návrh, ale nízká měsíční gravitace, jedna šestina pozemské, a nepřítomnost větru byly architektonickými výhodami jenž umožnily mnohem stíhlejší a křehce vyhlížející stavbu, než by byla možná na Zemi. Jak je patrné z ilustrace, nad okrajem hlubokého kaňonu s planetou Zemí zavěšenou na lunární obloze se tyčí struktura dvou 160 metrů vysokých jehlovitých věží. Pro odstínění vnitřku Rombaut navrhl 50 centimetrů tlusté stěny se dvěma vnějšími vrstvami měsíční horniny a 35 cetimetrů tlustou vrstvou vody mezi skleněnými deskami. Voda absorbuje energetické kosmické záření a spolu s horninou pomáhá udržet stejnoměrnou teplotu. Okna jsou vsazena do děr ve vrstvě horniny. Výroba samotných konstrukčních materiálů se zamýšlí na Měsíci samotném. Tento návrh Měsíčního hotelu vítá mezinárodní společnost Lunar Explorers Society, LUNEX, jenž doufá, že do roku 2015 zkonstruuje robotizovanou měsíční základnu jenž bude nakonec podporovat v roce 2040 měsíční vesnici.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Měsíc, Lunar exploration, Lunar tourism

18. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 27. 4. do 3. 5. 2015. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět výrazná Venuše na západě a Jupiter vysoko na jihozápadě. Pokračuje večerní viditelnost planety Merkur. Saturn je vidět nejlépe v druhé polovině noci a ráno.

Jupiter se třemi měsíci