Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. březen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. březen 2002

Pohled na jižní oblohu

Uznání a copyright: Gordon Garradd

Dne 22. března 1996 se o jižní oblohu dělily Galaxie a kometa. Byly spolu zachyceny od horizontu po horizont na noční obloze nad Loomberah v Novém jižním Walesu v Austrálii astronomem Gordonem Garraddem. Garradd použil podomácku vyrobenou celooblohovou kameru s rybím okem, která má kruhové zorné pole 200 stupňů. Tomuto nádhernému pohledu na oblohu dominuje zářivý pás naší Galaxie Mléčné dráhy přerušovaný dramatickými, tmavými, mezihvězdnými, prachovými mračny. Vlevo dole je spolu s hvězdami naší Galaxie vidět Velké Magelanovo mračno. Ta noc byla také ozdobena dlouhým, nádherným modravým ohonem komety Hyakutake, kterou lze vidět u vrcholu snímku vedle jasné hvězdy Arcturus. Nad severozápadním horizontu září jasná městská světla nedalekého města Tamworth.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Hyakutake, Southern sky

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto