Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. březen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. březen 2002

Pohled na jižní oblohu

Uznání a copyright: Gordon Garradd

Dne 22. března 1996 se o jižní oblohu dělily Galaxie a kometa. Byly spolu zachyceny od horizontu po horizont na noční obloze nad Loomberah v Novém jižním Walesu v Austrálii astronomem Gordonem Garraddem. Garradd použil podomácku vyrobenou celooblohovou kameru s rybím okem, která má kruhové zorné pole 200 stupňů. Tomuto nádhernému pohledu na oblohu dominuje zářivý pás naší Galaxie Mléčné dráhy přerušovaný dramatickými, tmavými, mezihvězdnými, prachovými mračny. Vlevo dole je spolu s hvězdami naší Galaxie vidět Velké Magelanovo mračno. Ta noc byla také ozdobena dlouhým, nádherným modravým ohonem komety Hyakutake, kterou lze vidět u vrcholu snímku vedle jasné hvězdy Arcturus. Nad severozápadním horizontu září jasná městská světla nedalekého města Tamworth.

Štítky: Hyakutake, Southern sky

22. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 30. 5. do 5. 6. 2016. Měsíc bude na konci týdne v novu. Večer je vidět Jupiter. Celou noc můžeme pozorovat planety Saturn a Mars. Slunce je poměrně klidné. Modul BEAM je konečně nafouknut. Falcon 9 počtvrté přistál.

Marcová polárna žiara nad Ivalom