Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. březen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. březen 2002

Pohled na jižní oblohu

Uznání a copyright: Gordon Garradd

Dne 22. března 1996 se o jižní oblohu dělily Galaxie a kometa. Byly spolu zachyceny od horizontu po horizont na noční obloze nad Loomberah v Novém jižním Walesu v Austrálii astronomem Gordonem Garraddem. Garradd použil podomácku vyrobenou celooblohovou kameru s rybím okem, která má kruhové zorné pole 200 stupňů. Tomuto nádhernému pohledu na oblohu dominuje zářivý pás naší Galaxie Mléčné dráhy přerušovaný dramatickými, tmavými, mezihvězdnými, prachovými mračny. Vlevo dole je spolu s hvězdami naší Galaxie vidět Velké Magelanovo mračno. Ta noc byla také ozdobena dlouhým, nádherným modravým ohonem komety Hyakutake, kterou lze vidět u vrcholu snímku vedle jasné hvězdy Arcturus. Nad severozápadním horizontu září jasná městská světla nedalekého města Tamworth.

Štítky: Hyakutake, Southern sky

10. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 2. 3. do 8. 3. 2015. Měsíc je kolem úplňku. Večer je dobře vidět jasná Venuše a slabší Mars na západě a Jupiter na východě. Saturn je vidět nejlépe ráno. Aktivita Slunce je nízká.

Kometa C/2014 Q2 Lovejoy