Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. červen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. červen 2002

Marťanské metamorfózy

Uznání: Malin Space Science Systems, MOC, MGS, JPL, NASA

Je to Escher nebo Mars? Tři různé typy povrchů, které jsou vidět na Severní polární čepičce Marsu se mění jeden v druhý způsobem, který trochu připomíná práce M. C. Eschera. On the far left dark sand covers the ground, while the center shows a transition to a dune field. On the far right a transition is made to a much lighter surface, likely containing a larger amount of ice. Shadows indicate that lighter material holds the higher ground, with some steep cliffs on the divide. Dune shapes indicate that wind typically blows toward the upper left. Mars Global Surveyor, one of two robot spacecraft currently orbiting Mars, took the above image in early 2001. Recent images from the other orbiter, Mars Odyssey, have recently bolstered the hypothesis that a significant amount of water-ice lies beneath the surface near the Martian South Pole.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mars, Povrch, Sand dunes

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto