Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. prosinec 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. prosinec 2002

Orion vychází

Uznání a copyright: Jimmy Westlake (Colorado Mountain College)

Orion vždycky stoupá vzhůru bokem ... a už dříve tento měsíc ho přitom zachytil astronom Jimmy Westlake, když pozoroval hvězdy na východ přes Skalisté hory severně od Leadville v Koloradu v USA. Aby mohl vzniknout tento skvělý obrázek, tak Westlake umístil svoji kameru kvůli dvěma expozicím na stativ. První expozice trvala 18 minut a jak hvězdy vystupovaly nad okraje hor, tak se vytvořily jejich stopy. Druhá expozice začala po minutové přestávce, trvala jenom 25 sekund a ozdobila konec každé stopy nebeskou tečkou ze světla. Tři jasné hvězdy v pásu Oriona jsou nad vrcholem hory vpravo od středu v téměř vertikálním postavení. Hvězdy a mlhoviny meče tohoto Lovce, který visí z jeho pásu, sledují svah dolů a doprava. Ozdobná žlutooranžová Betelgeuse je nejjasnější hvězda nad vrcholem, hned vlevo od středu, ale v horním levém rohu září ještě jasnější planeta Saturn. V popředí z planety Země ozařuje čtyři dny starý srpeček Měsíce zamrzlé jezero a sněžné hory. Šťastné svátky a všechno nejlepší od APODu!

Odkaz na originální APOD

Štítky: Orion, Stopy hvězd, Robert frost

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto