Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. květen 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. květen 2003

Montáž zatmělého Měsíce

Uznání a copyright: Sebastien Gauthier

Poté co astronom amatér Sebastien Gauthier shlédnul tento květen zatmění Měsíce, tak pečlivě složil tuto montáž teleskopických snímků průchodu Měsíce stínem planety Země. Nejhlubší část úplného zatmění odpovídá expozici ve středu a hra světla na povrchu Měsíce krásně demonstruje, že jak se stín planety rozprostírá do prostoru, tak není jednolitě tmavý. I v tomto tlumeném, zčervenalém slunečním světle rozptylovaném zemskou atmosférou do oblasti kuželovitého stínu, neboli do umbry, jsou stále vidět měsíční moře a pohoří. Při tomto zatmění vedla trajektorie Měsíce na sever od tmavého jádra umbry a zde je vidět, jak vrhá stín přes jižní vysočiny kráterovaného Měsíce. Gauthierův dalekohled a kamera byly postaveny u Champlainovy observatoře Trois-Rivieres College v Quebeku v Kanadě.

Štítky: Lunární zatmění