Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. září 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. září 2003

Zamyšlení nad Marsem

Uznání a copyright: Mark Stronge (EAAS)

Je to opravdu jiný svět? Minulý týden se tisíce lidí po celém světě postavilo do řady, aby mohli dalekohledem uvidět Mars, jelikož se rudá planeta a Země na svých drahách kolem Slunce minuly v neobvyklé blízkosti. Dojmy z Marsu byly smíšené a někteří lidé byli rozčarováni, že Mars byl pořád vidět trochu rozmazaně. Staří pozorovatelé oblohy byli popularitou tohoto úkazu poněkud překvapeni, jelikož se mnoha z nich zdálo, že tento Mars nebyl TAK moc jasnější, než jak často bývá vidět a tato událost skýtala malou příležitost pro opravdový objev. Většina pozorovatelů byla ovšem potěšena, že měli jedinečnou příležitost uvidět tak neobvyklé místo. Mnohých se zmocnila bázeň z té nesmírné možnosti být schopen uvidět tvář zcela jiného světa svýma vlastníma očima. Na snímku nahoře se mládež dívá na Mars na "star party" astronomické společnosti East Antrim Astronomical Society v oblasti pro pikniky "Big Collin Picnic Area" na sever od Belfastu v Severním Irsku ve Spojeném království.

Štítky: Mars, Public events

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.