Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. leden 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. leden 2004

Columbia Memorial Station

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Poté, co rover Spirit opustil svoje hnízdo, tak se 16. sol své návštěvy Marsu otočil, aby zachytil tento nádherný pohled na Columbia Memorial Station a na dno kráteru Gusev. Ostrý snímek se dívá na severovýchod. Více jak 2 metry širokou platformu landeru v popředí obklopují vyfouknuté vzduchové polštáře a výjezdová rampa, kterou rover použil při dokončení své cesty na marťanský povrch. V pozadí se nachází pravděpodobné budoucí zastávky a cíle Spiritu, nejprve k hřebenu nalevo sousedícím s impaktním kráterem o průměru asi 200 metrů a konečně ke kopcům, které jsou vidět vpravo na horizontu. Kráter je asi 250 metrů daleko, zatímco kopce jsou ve vzdálenosti asi 3 kilometry. Vědecké přístroje Spiritu hledají důkazy po prastarém vodním prostředí a už začaly odesílat údaje o složení povrchu v blízkosti landeru, které naznačují přítomnost vulkanických materiálů s železem.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mars, Spirit rover, Columbia memorial station

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto