Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. leden 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. leden 2004

Opportunity na Marsu

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Právě jste se probudili v malém kráteru na Marsu. Okolní krajina je pustá, podivná a cizí. V takovém světě jste nikdy předtím nebyli. Přenášíte obrázky, které jsou okamžitě rozesílány do celého vašeho domovského světa. Jste očima pro miliardy lidí. Vyhledáváte dobrodružství. Vaše výprava má prozkoumat tento cizí nový svět a pátrat po známkách prehistorického života. Máte šest kol, jedno rameno a rentgenové oči. Okolo vás, jak je vidět nahoře, je železný písek a světle zbarvené výčnělky, které by mohly být skalním podložím. Jste rover Opportunity, který právě minulý víkend přistál na Marsu.

Štítky: Mars, Opportunity

34. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 22. 8. do 28. 8. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti. Pozor po západu Slunce na Venuši a Jupiter. Blíží se k sobě a dojde k velmi těsné konjunkci. Večer na jihozápadě jsou nízko nad obzorem také Mars a Saturn, Rudá planeta je tento týden nejblíže červenému obru Antaresovi. Viditelnost Neptunu a Uranu už se zlepšila tak, že jsou vidět téměř celou noc. Mezinárodní vesmírná stanice se dočkala nového dokovacího adaptéru a občas se pozorovateli může mihnout před Sluncem.

Saturn ... Pokud ne nejkrásnější, tedy bezpochyby jedna z nejkrásnějších planet Sluneční soustavy. Po Jupiteru druhá největší, šestá, co do vzdálenosti od Slunce. Pozorovali ji již starověcí astronomové a tak budeme jen těžko pátrat po jejím objeviteli. Pojmenován je po římském bohu Saturnovi, jež