Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. červenec 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. červenec 2005

Swift se dívá na Tempel 1

Uznání: UVOT Team, Swift, NASA

Kometa Tempel 1 je cílem srážky s impaktorem z kosmické sondy NASA Deep Impact 4. července kolem 1:52am EDT (7:52 SELČ, viz další časové zóny). Kamery na impaktoru i na prolétající kosmické sondě budou celou událost snímkovat zblízka a očekává se, že na povrchu kometárního jádra vznikne kráter. Samozřejmě, že i dalekohledy na oběžné dráze a na povrchu Země budou také pozorovat a to i včetně přístrojů na družici Swift, která normálně slouží k zaznamenávání záblesků gama záření ve vzdáleném vesmíru. Tento snímek komety Tempel 1 pořídil ultrafialový dalekohled Swiftu 29. června. Jelikož je snímek pointován na kometu, tak se hvězdy v pozadí jeví jako krátké čárky. Chcete být přitom? Na webu Deep Impact lze nalézt informace o médiích, která budou o události referovat, včetně možností jak kometu pozorovat i malým dalekohledem. Aktualizované snímky budou také k dosažení z observotaře Kitt Peak.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Kometa, Tempel 1, Deep impact

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto