Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. listopad 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. listopad 2005

Gravitační traktor

Uznání a copyright ilustrace : Dan Durda (FIAAA, B612 Foundation)

Jak byste změnili dráhu Zemi ohrožujícího asteroidu? Jeden nápad - hmotná kosmická loď, která využívá gravitace jako tažného lana - ilustruje tento obraz umělce gravitačního traktoru v akci. V hypotetickém scénáři, který vypracovali Edward Lu a Stanley Love v Johnsonově kosmickém středisku NASA, táhne 20 tunová nukleární elektrická kosmická loď asteroid o průměru 200 metrů jednoduše vznášením se v jeho blízkosti. Trysky iontového pohonu kosmické lodi jsou odkloněny od povrchu. Trvalý tah by postupně a předvídatelně změnil dráhu tahače a asteroidu, které jsou vázány svojí vzájemnou gravitační přítažlivostí. Zatímco toto všechno zní jako vědecká fikce, tak iontový pohon opravdu pohání existující kosmické lodi a gravitační traktor by pracoval bez ohledu na strukturu asteroidu nebo na jeho povrchové vlastnosti.

Štítky: Kosmická loď, Asteroid, Gravity, Illustration, Tractor near earth asteroid