Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. leden 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. leden 2006

Návrat pouzdra Stardust na Zemi

Uznání: Stardust Team, NASA

Létající talíř z vesmíru včera dopadl do pouště v Utahu poté, co byl sledován radarem a pronásledován vrtulníky a letadly. Stejně jako minule se ale nejednalo o žádné vesmírné návštěvníky. Talířem bylo návratové pouzdro sondy Stardust s před dvěma lety zachycenými kousíčky komety Wild 2 při setkání Stardustu se starou kometou. Poudro je na snímku nahoře při vstupu do dočasného čistého sálu v Utahu před tím, než bude jeho část odeslána do Johnsonova kosmického střediska NASA v Houstonu v Texasu v USA. Na vloženém obrázku vpravo dole je představa umělce, jak asi pouzdro vypadalo po přistání na padáku do pouště v Utahu. Horní vložený obrázek vpravo ukazuje včerejší snímek letícího pouzdra ze sledovacího letadla DC-8. Kousíčky komety Wild 2 zachycené v návratovém poudře Stardustu jsou asi starší jak Slunce a v příštích letech budou podrobeny prohlídce, aby se našly stopy ranných údobí naší sluneční soustavy. Také vy můžete pomoci hledat prachová zrnka v aerogelu Stardustu!

Odkaz na originální APOD

Štítky: Stardust, Kometa, Země

19. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 4. 5. do 10. 5. 2015. Měsíc je po úplňku. Večer je vidět výrazná Venuše na západě a Jupiter vysoko na jihozápadě. Končí večerní viditelnost planety Merkur. Saturn je vidět lépe až v druhé polovině noci.

Jupiter se třemi měsíci

... Když Zeus vyrostl, donutil otce vyvrhnout své sourozence a utkal se s ním o moc. Po deset let spolu bojovali. K Diovi se přidali Hádés, Poseidón, Kyklópové, Hekatoncheirové, které osvobodil z Tartaru, dokonce i někteří Titáni v čele s Ókeanem… Tak zvítězil nejvyšší z řeckých

Krátce se vyjasnilo. Nad severozápadním obzorem jasná planeta Venuše.