Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. leden 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. leden 2006

Návrat pouzdra Stardust na Zemi

Uznání: Stardust Team, NASA

Létající talíř z vesmíru včera dopadl do pouště v Utahu poté, co byl sledován radarem a pronásledován vrtulníky a letadly. Stejně jako minule se ale nejednalo o žádné vesmírné návštěvníky. Talířem bylo návratové pouzdro sondy Stardust s před dvěma lety zachycenými kousíčky komety Wild 2 při setkání Stardustu se starou kometou. Poudro je na snímku nahoře při vstupu do dočasného čistého sálu v Utahu před tím, než bude jeho část odeslána do Johnsonova kosmického střediska NASA v Houstonu v Texasu v USA. Na vloženém obrázku vpravo dole je představa umělce, jak asi pouzdro vypadalo po přistání na padáku do pouště v Utahu. Horní vložený obrázek vpravo ukazuje včerejší snímek letícího pouzdra ze sledovacího letadla DC-8. Kousíčky komety Wild 2 zachycené v návratovém poudře Stardustu jsou asi starší jak Slunce a v příštích letech budou podrobeny prohlídce, aby se našly stopy ranných údobí naší sluneční soustavy. Také vy můžete pomoci hledat prachová zrnka v aerogelu Stardustu!

Odkaz na originální APOD

Štítky: Stardust, Kometa, Země

21. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 18. 5. do 24. 5. 2015. Měsíc po novu je vidět večer na západě, stejně jako jasná Venuše a Jupiter. Saturn je vidět celou noc. Ruská raketa Proton opět nevynesla svůj náklad, jak měla. Progress na ISS nešel nastartovat, aby zvýšil dráhu stanice.

IFN v okolí M81 a M82