Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. listopad 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. listopad 2006

Panorama McMurdo z Marsu

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, Cornell, JPL, NASA

Toto byl pohled při tísícím marťanském dni jeho 90 denní výpravy. Vozítko Spirit zůstalo na Marsu naživu tak dlouho, že potřebovalo místo pro přečkání studené a ponuré marťanské zimy. Vědci na Zemi vybrali Low Ridge hill, místo s dostatečným sklonem, aby sluneční panely Spiritu mohly dostávat dost slunečního světla a tak napájet vědecké experimenty. Spirit pořídil ze svého zimoviště 360° panoráma nahoře, které bylo digitálně zpracováno ke zvýraznění barev a horizontálně stlačeno, aby se vešlo na obrazovku. Dlouhá zima na jihu Marsu konečně končí a s přibývajícím slunečním svitem se plánuje další pokračování průzkumu skalnatých vrchů Columbia Hills ve spletitém kráteru Gusev.

Štítky: Mars, Spirit, McMurdo panorama

Zelený Airglow

Velice těžké panorama na spojení, ve finále hodně ořízlé. Struktury jsem zachytil na 45sekundovou expozici.