Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. leden 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. leden 2008

Mléčná dráha v 5000 metrech

Uznání a copyright: Serge Brunier

Vystupte do výšky 5000 metrů nad úrovní moře k Cerro Chajnantor v severních Chilských Andách a možná také uvidíte takovou noční oblohu. Nádherný pohled rybím okem z tohoto vysokého a suchého místa ukazuje myriády hvězd a propletená mračna prachu v naší Mléčné dráze. Směr do středu Galaxie je u zenitu a středu obrázku, ale samotný galaktický střed se ukrývá za temným prachem. Této scéně vládne brilantní Jupiter nad centrální výdutí Mléčné dráhy s o poznáním slabším žlutým obrem Antarem od něj doprava. Na pravém okraji tohoto obrázku je jedna z mnoha satelitních galaxií Mléčné dráhy Malý Magelanův oblak.
Oprava: Na stylistickou chybu upozornil Ivan Růžička

Štítky: Asteroid, Meteorický roj, Geminids

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci