Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červenec 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červenec 2008

Kometa mezi ohňostrojem a blýskáním

Uznání a copyright: Antti Kemppainen

Někdy je obloha samotná tou nejlepší podívanou ve městě. Lidé z australského Perthu se v lednu minulého roku shromáždili na místní pláži, aby se dívali na oblohu ozařovanou zblízka i zdaleka. Nedaleko vybuchovaly ohňostroje jako součást oslav Dne Austrálie. V dálce zcela vpravo bylo vidět blýskání z bouřek. A u středu obrázku byl mezi mraky vidět nejneobvyklejší pohled ze všech: kometa McNaught. Tato fotogenická kometa byla tak jasná, že dokonce zůstala viditelná i za hřmění pozemských blesků. Komet McNaught se již vrátila zpět do vnější sluneční soustavy a je už viditelná jen velkými dalekohledy. Obrázek nahoře je digitálně zpracované panoráma složené ze tří fotografií, tak aby se odstranily červené odrazy z vybuchujících ohňostrojů.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Blesk, Fireworks, Comet mcnaught

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto