Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červenec 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červenec 2008

Kometa mezi ohňostrojem a blýskáním

Uznání a copyright: Antti Kemppainen

Někdy je obloha samotná tou nejlepší podívanou ve městě. Lidé z australského Perthu se v lednu minulého roku shromáždili na místní pláži, aby se dívali na oblohu ozařovanou zblízka i zdaleka. Nedaleko vybuchovaly ohňostroje jako součást oslav Dne Austrálie. V dálce zcela vpravo bylo vidět blýskání z bouřek. A u středu obrázku byl mezi mraky vidět nejneobvyklejší pohled ze všech: kometa McNaught. Tato fotogenická kometa byla tak jasná, že dokonce zůstala viditelná i za hřmění pozemských blesků. Komet McNaught se již vrátila zpět do vnější sluneční soustavy a je už viditelná jen velkými dalekohledy. Obrázek nahoře je digitálně zpracované panoráma složené ze tří fotografií, tak aby se odstranily červené odrazy z vybuchujících ohňostrojů.

Štítky: Blesk, Fireworks, Comet mcnaught

35. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 29. 8. do 4. 9. 2016. Měsíc bude v okolí novu. I po těsné konjunkci jsou ještě nízko na západě vidět planety Jupiter a Venuše. Večer na jihozápadě jsou nízko nad obzorem také Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Juno se opět protáhla kolem Jupiteru. Raketa Falcon 9 se chystá k dalšímu startu.

Saturn ... Pokud ne nejkrásnější, tedy bezpochyby jedna z nejkrásnějších planet Sluneční soustavy. Po Jupiteru druhá největší, šestá, co do vzdálenosti od Slunce. Pozorovali ji již starověcí astronomové a tak budeme jen těžko pátrat po jejím objeviteli. Pojmenován je po římském bohu Saturnovi, jež