Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červenec 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červenec 2008

Kometa mezi ohňostrojem a blýskáním

Uznání a copyright: Antti Kemppainen

Někdy je obloha samotná tou nejlepší podívanou ve městě. Lidé z australského Perthu se v lednu minulého roku shromáždili na místní pláži, aby se dívali na oblohu ozařovanou zblízka i zdaleka. Nedaleko vybuchovaly ohňostroje jako součást oslav Dne Austrálie. V dálce zcela vpravo bylo vidět blýskání z bouřek. A u středu obrázku byl mezi mraky vidět nejneobvyklejší pohled ze všech: kometa McNaught. Tato fotogenická kometa byla tak jasná, že dokonce zůstala viditelná i za hřmění pozemských blesků. Komet McNaught se již vrátila zpět do vnější sluneční soustavy a je už viditelná jen velkými dalekohledy. Obrázek nahoře je digitálně zpracované panoráma složené ze tří fotografií, tak aby se odstranily červené odrazy z vybuchujících ohňostrojů.

Štítky: Blesk, Fireworks, Comet mcnaught

30. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 25. 7. do 31. 7. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti. Jupiter zapadá nedlouho po Slunci. Mars a Saturn jsou večer na jihozápadě. V druhé polovině noci lze pozorovat Neptun a Uran. Velké skvrny na Slunci už zapadly. Přelety ISS se postupně přesunou i na večerní oblohu. Čeká nás zákryt jasnější hvězdy Měsícem a setkání Merkuru s Regulem. Mezinárodní stanice má připojeny dvě nové nákladní lodě. Vzpomínáme na Antonína Rükla.

Sluneční cesty nad dalekohledem