Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. říjen 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. říjen 2008

Merkur z MESSENGERu

Uznání: MESSENGER, NASA, JHU APL, CIW

Planeta Merkur byla známa už na počátku psané historie, ale takto nebyla nejvnitřnější planeta sluneční soustavy nikdy předtím vidět. Před dvěma dny kosmická sonda MESSENGER už podruhé prolétla kolem Merkuru a zobrazila terén, který byl předtím jenom nepoměrně hruběji zmapován radarem. Snímek nahoře byl pořízen, když se sonda MESSENGER 90 minut po průletu z výšky asi 27 000 km ohlédla zpátky. Na snímku nahoře jsou mezi mnoha jinými nově zobrazenými útvary vidět neobvykle dlouhé paprsky, které vypadají jako meridiány v délce vybíhající z mladého kráteru u severního limbu. MESSENGERnaplánován ještě jeden průlet kolem Merkuru a poté v roce 2011 zapálí svoje motory a vstoupí na oběžnou dráhu.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Merkur, Messenger, Second flyby

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto