Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. březen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. březen 2009

Kometa Lulin a vzdálené galaxie

Uznání a copyright: Johannes Schedler (Panther Observatory)

Kometa Lulin sice už na noční obloze slábne, ale uchystala nám některé nádherné kosmické pohledy. Kometa Lulin při svém rychlém pohybu na pozadí hvězd krátce pózovala se Saturnem a Regulem (Alfa Leo). Zde je ale vidět proti poli vzdálených galaxií. Aby byly vidět slabé galaxie pozadí i stopy slábnoucího ohonu komety, tak se tento pozoruhodný obraz skládá z teleskopických expozic pointovaných jak na hvězdy, tak na rychlou kometu. Ty největší galaxie, které jsou vidět vlevo od hlavy komety, neboli komy, jsou katalogizované jako NGC 3016, NGC 3019, NGC 3020 a NGC 3024, a leží ve vzdálenosti asi 100 miliónů světelných let. V době pořízení expozice 28. února byla kometa ve vzdálenosti asi 3,6 světelných minut od Země.

Štítky: Background galaxies, Comet lulin, C/2007n3, Light minute