Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. březen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. březen 2010

Zvířetníkové světlo versus Mléčná dráha

Uznání a copyright: Daniel López

Duchovité zvířetníkové světlo, které je vidět u středu tohoto pozoruhodného panorámatu, je tvořeno rozptylem slunečního světla na prachových částicích v rovině ekliptiky Sluneční soustavy. V týdnech kolem březnové rovnodennosti (dnes v 17:32 UT) je zvířetníkové světlo na severní polokouli výraznější po západu slunce a na jižní před východem, když ekliptika svírá s obzorem strmý úhel. Na snímku vystupuje úzký trojúhelník zvířetníkového světla nad západní obzor a zdá se, že končí u nádherné hvězdokupy Plejády. Nad Plejádami se vypíná oblouk hvězd a mlhovin podél roviny naší Mléčné dráhy. Tento pohled pořízený 10. března z národního parku Teide na ostrově Tenerife se skládá ze 4 jednotlivých snímků a zabírá přes 180 stupňů.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mléčná dráha, Orion, Zvířetníkové světlo, Plejády, Rovnodennost

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto