Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. říjen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. říjen 2010

Venuše po západu Slunce

Uznání a copyright: Tunç Tezel (TWAN)

Je to Venuše nebo letadlo? Pro pozorovatele je častým úkolem rozhodnout, zda to jasné světlo nad obzorem je planeta Venuše. Letadlo se obvykle za několik okamžiků projeví výrazným pohybem. Zato Venuše pouze pomalu zapadá, jak se Země otáčí. Identifikace Venuše by byla snadnější, kdyby se její poloha každou noc stále neposunovala. Na obrázku nahoře byla Venuše zachycena během 44 různých nocích v roce 2006 a 2007 nad pohořím Bolu v Turecku, když se sesterská planeta naší Země ukazovala výhradně na večerní obloze. Průměrný odstup mezi snímky byl asi 5 dní a snímky byly vždy pořizovány tehdy, když Slunce bylo asi 7 stupňů pod obzorem. Ta jasná tečka na západě na vaší večerní obloze tento měsíc není ani Venuše a asi ani letadlo, ale Mars.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Venuše, Západ slunce, Turkey

21. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 18. 5. do 24. 5. 2015. Měsíc po novu je vidět večer na západě, stejně jako jasná Venuše a Jupiter. Saturn je vidět celou noc. Ruská raketa Proton opět nevynesla svůj náklad, jak měla. Progress na ISS nešel nastartovat, aby zvýšil dráhu stanice.

IFN v okolí M81 a M82