Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. říjen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. říjen 2010

Venuše po západu Slunce

Uznání a copyright: Tunç Tezel (TWAN)

Je to Venuše nebo letadlo? Pro pozorovatele je častým úkolem rozhodnout, zda to jasné světlo nad obzorem je planeta Venuše. Letadlo se obvykle za několik okamžiků projeví výrazným pohybem. Zato Venuše pouze pomalu zapadá, jak se Země otáčí. Identifikace Venuše by byla snadnější, kdyby se její poloha každou noc stále neposunovala. Na obrázku nahoře byla Venuše zachycena během 44 různých nocích v roce 2006 a 2007 nad pohořím Bolu v Turecku, když se sesterská planeta naší Země ukazovala výhradně na večerní obloze. Průměrný odstup mezi snímky byl asi 5 dní a snímky byly vždy pořizovány tehdy, když Slunce bylo asi 7 stupňů pod obzorem. Ta jasná tečka na západě na vaší večerní obloze tento měsíc není ani Venuše a asi ani letadlo, ale Mars.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Venuše, Západ slunce, Turkey

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto