Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. listopad 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. listopad 2010

700 kilometrů od komety Hartley 2

Uznání: NASA, JPL-Caltech, UMD, EPOXI Mission

Jaký je to druh komety? Kosmická sonda NASA EPOXI minulý týden prolétla kolem komety 103P/Hartley, též známé jako kometa Hartley 2, a pořídila snímky a údaje, které jsou jak podivné, tak i fascinující. Snímek nahoře pořídila sonda EPOXI nedaleko svého největšího přiblížení až na 700 kilometrů. Jak se dalo čekat, kometa samotná je převracejícím se ledovcem na oběžné dráze kolem Slunce mezi Zemí a Jupiterem. Co se ovšem nečekalo jsou útvary na snímku, které nastolují spousty otázek. Například, kde jsou všechny krátery? Proč je velká hladká oblast uprostřed? Nakolik je kometa Hartley 2 volnou hromadou prachu a kousků ledu. Některé z těchto otázek mohou zodpovědět budoucí analýzy a porovnání s jádry jiných komet a snad to povede k celkovému lepšímu pochopení komet, meteorů a rané Sluneční soustavy.

Štítky: Kometa, Epoxi, Comet hartley 2