Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. srpen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. srpen 2011

Stereo Vesta

Uznání: NASA, JPL-Caltech, UCLA, MPS, DLR, IDA

Nasaďte si svoje červenomodré brýle a pojďte se vznášet vedle Vesty. Vesta je světem o průměru asi 500 kilometrů a nachází se v hlavním pásu asteroidů mezi Marsem a Jupiterem. Tento stereo anaglyf vznikl ze dvou jednotlivých snímků pořízených 24. července rámovací kamerou kosmické sondy Dawn, která zrovna přiletěla, s rozlišením asi 500 metrů na pixel. Na 3D pohledu je vidět nově objevený terén Vesty, včetně dlouhých rovníkových hřebenů a údolí a výrazného řetězce tří kráterů vpravo nahoře zvaných Sněhulák. Ve 3D pohledu jsou výrazně vidět strmé stěny mnoha kráterů, které vykazují pruhy světlého i tmavého materiálu. Kosmická sonda s iontovým pohonem není samozřejmě určena k přistání na Vestě. Po ročním průzkumu z oběžné dráhy sonda Dawn odletí a nastoupí svoji cestu k planetce Ceres.

Štítky: Asteroid, Vesta, Dawn, Anaglyph, 4 vesta

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.