Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. září 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. září 2011

Let nad planetou Zemí

Uznání: NASA; Acknowledgement: Infinity Imagined

Už jste si někdy představovali let vysoko nad Zemí? Kosmonauté na palubě Mezinárodní kosmické stanice to zakoušejí každý den, neúnavně krouží kolem naší planety dvakrát každé tři hodiny. Dramatický příklad takového pohledu byl ze snímků pořízených počátkem tohoto měsíce zkompilován do zrychleného videa nahoře. Jak ISS uhání nad noční polokoulí, tak jsou vidět dobře známá souhvězdí. Jako vícebarevný prstenec je na horizontu vidět závoj aerosolu v tenké atmosféře Země. Dole se míhá spousta podivuhodností, včetně rozsáhlých bílých mračen, velkých ploch temně modrých moří, krajina osvětlená světly velkých i malých měst a bouřkové mraky s blesky. Video začíná nad severním Tichým oceánem, potom prochází od západní Severní Ameriky k západní Jižní Americe a s příchodem denního světla končí u Antarktidy.

Štítky: Země, Blesk, Kosmická stanice, Video