Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. leden 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. leden 2012

Maják a meteor

Uznání a copyright: Jack Fusco

Meteorický rok Kvadrantid, pojmenovaný po zapomenutém souhvězdí, je pro pozorovatele na severní obloze každoroční událostí. Obvykle krátce vrcholí ve studených, časných ranních hodinách 4. ledna. Radiant roje se na obloze nachází ve starém, astronomicky zastaralém souhvězdí Zedního kvadrantu (Quadrans Muralis). Jeho poloha byla někde mezi moderními souhvězdími Herkules, Pastýř a Drak. Mnohé z letošních Kvadrantid byly slabé, ale tato Kvadrantida zachycená při pohledu na sever byla jasná a bylo snadné ji spatřit. V popředí je maják Maurice River's East Point Lighthouse blízko jižní špičky státu New Jersey na východním pobřeží Spojených Států. Jako pravděpodobný zdroj proudu prachu, ze kterého Kvadrantidy pocházejí, byl v roce 2003 identifikován asteroid.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Souhvězdí, Meteor, Meteorický roj, Quandrantids, Quadrans muralis

21. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 18. 5. do 24. 5. 2015. Měsíc po novu je vidět večer na západě, stejně jako jasná Venuše a Jupiter. Saturn je vidět celou noc. Ruská raketa Proton opět nevynesla svůj náklad, jak měla. Progress na ISS nešel nastartovat, aby zvýšil dráhu stanice.

IFN v okolí M81 a M82