Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. březen 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. březen 2012

Polární záře na Islandu

Uznání a copyright: Daniel Lopez (El Cielo de Canarias)

Pokud uvidíte takovou oblohu, tak fotografujte. Před třemi dny, vlastně nocemi, na Islandu dobrodruh - fotograf (na snímku) narazil na oblohu zaplněnou polární září a udělal přesně to. Potom spojil dohromady pět menších fotografií a tak vytvořil 180-ti stupňové panoráma oblohy s polární září zachycené z ledovce Vatnajökull. Polární záře vyvolávají energetické částice ze Slunce, které dopadají do magnetického prostředí kolem Země. Energetické částice jako jsou elektrony a protony prší dolů v blízkosti zemských pólů a dopadají do ovzduší. V molekulách zasaženého vzduchu se excitují elektrony a když se elektrony v molekulách kyslíku vracejí do svého základního stavu, tak emitují zelené světlo. Polární záře jsou známy mnoha tvary a barvami.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Panorama, Iceland, Polární záře

16. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 13. 4. do 19. 4. 2015. Měsíc směřuje k novu. Večer je vidět výrazná Venuše na západě a Jupiter vysoko na jihu. Saturn je vidět nejlépe v druhé polovině noci a ráno. Přichystán je start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Začínají večerní přelety Mezinárodní vesmírné stanice.

Jupiter se třemi měsíci