Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. prosinec 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. prosinec 2014

Start Orionu

Uznání: NASA, Bill Ingalls

V pátek časně ráno v 7:05 východoamerického času odstartovala ke dvěma oběhům Země loď Orion, aby pak přistála ve vodách Tichého oceánu. Kosmická loď vzlétla na vrcholu rakety Delta IV Heavy společnosti United Launch Aliance ze základny amerického letectva na mysu Canaveral na Floridě. Při první zkušební cestě do vesmíru bez posádky se loď Orion vzdálila od Země asi 5800 km, což je 15 krát výše, než obíhá Mezinárodní kosmická stanice. Loď Orion letěla do vesmíru dále, než kterákoliv loď určená pro lidskou posádku od výprav Apollo k Měsíci. Přistávací modul Orionu dosáhl 4,5 hodin po startu při vstupu do atmosféry zpátky na Zemi rychlosti přes 32 000 kilometrů za hodinu (8,9km/s) a teplot kolem 2500°C.

Štítky: Kosmická loď, Orion, Launch, Delta rocket