Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. listopad 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. listopad 2015

Vyhlížení Venuše pod obloukem Spitzkoppe

Uznání a copyright: Petr Horálek; Rollover Annotation: Judy Schmidt

Co je to na obloze? Na tomto nádherném panoramatu, které bylo pořízeno v časných ranních hodinách koncem září, je toho tolik k vidění, ovšem ten nejjasnější objekt na obloze je jasně planeta Venuše. Venuše na na snímku vidět pod přírodním skalnatým mostem v Spitzkoppe v Namibii, který už sám o sobě je malebný. Planetu v průzoru vlevo doplňuje silueta astrofotografa vpravo. Nad skalním mostem a daleko za ním jsou slavné ikony tmavé noční oblohy, zleva doprava: hvězdokupa Plejády, mlhovina Orion, jasná hvězda Sirius a Velké a Malé Magellanovo mračno. Venuše zůstává viditelná na východě na obloze před úsvitem a tento týden se k ní přidá úhlově docela blízko Mars.

Štítky: Venuše, Orion, Namibia, Mouse over

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci