Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. únor 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. únor 2016

Start Hitomi

Uznání a copyright: F. Scott Porter (NASA, Goddard Space Flight Center)

Včera, 17. února v 5:45 odpoledne japonského standardního času z kosmického střediska Tanegashima organizace JAXA, které se nachází na jižním pobřeží Japonska, k nebi vzlétla raketa H-IIA. Na palubě byla astronomická rentgenová družice ASTRO-H, která je nyní již na oběžné dráze. Tato družicová observatoř je určená k výzkumu extrémního vesmíru od černých děr až po hmotné kupy galaxií a je vybavena špičkovými rentgenovými dalekohledy a přístroji, které jsou citlivé na energie fotonů od 300 do 600 000 elektronvoltů. Pro srovnání, energie fotonů viditelného světla se pohybují kolem 2 až 3 elektronvoltů. Podle tradice přejmenování družic po jejich úspěšném vypuštění se nyní družice ASTRO-H nově nazývá "Hitomi", což bylo inspirováno starodávnou legendou draků. Hitomi znamená "oční zřítelnici".

Štítky: Astro-h, Hitomi, Launch