Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. březen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. březen 2016

Temné Slunce nad Ternate

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Nad planetou s vulkány a ranním mořem a nebem na pročišťující se obloze visí temné Slunce. Tento snímek byl pořízen z úzkého pásu totality v temném stínu novu při úplném zatmění Slunce tento týden. V popředí je vidět indonézský ostrov Ternate u Severního Maluku. Obloha u východního obzoru je stále jasná, neboť je už vně umbrálního stínu Měsíce a za oblastí zploštělých vulkanických vrcholů. Tmavá lunární umbra poblíž rovníku uháněla po zemském povrchu na východ rychlostí asi 1700 kilometrů za hodinu. Přes řídké mraky kolem siluety Slunce září proměnlivý svit sluneční korony, kterou lze snadno spatřit pouze při totalitě. Sluneční korona je řídká, žhavá, vnější atmosféra Slunce a pro pozorovatele zatmění je to inspirující pohled.

Štítky: Sluneční zatmění, Tse, Ternate