Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. březen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. březen 2016

Kometa v blízkosti Mléčné dráhy

Uznání a copyright: Alex Cherney (Terrastro, TWAN)

Na tomto rozsáhlém koutu jižní oblohy lze snadno spatřit nádherně zelenou komu komety 252P/Linear. Pouhým okem viditelná kometa zde z tmavého místa nedaleko Flinders v provincii Victoria v Austrálii nejeví žádný ohon. Překvapivě jasná koma měří asi 1 stupeň a pózuje pod mlhovinami, hvězdami a temnými trhlinami Mléčné dráhy. K vytvoření mozaiky bylo použito pět snímků pořízených po západu Měsíce a před ranním svítáním 21. března. Bylo to méně než 24 hodin před nejtěsnějším přiblížením komety k Zemi na vzdálenost zhruba 5,3 miliónů kilometrů od naší dobré planety. Protože je kometa tak blízko Zemi, tak se rychle pohybuje na obloze a v nadcházejících dnech by ji měli uvidět pozorovatelé na severní polokouli. Na předúsvitové obloze, ale s měsíčním světlem, se bude pohybovat souhvězdími Střelce a Štíra, které jsou vidět u jižního obzoru. Bude to poblíž trojúhelníku tvořeného jasným žlutým Marsem, Saturnem a Antaresem vlevo nahoře.

Štítky: Kometa 252p/linear, Kometa, Mléčná dráha, Mouse over