Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. březen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. březen 2016

Orionův pás a meč nad vrcholem Teide

Uznání a copyright: Cesar & Carlos Tejedor

Nad slavným vulkánem pózuje malebná jižní část slavného souhvězdí mýtického lovce Oriona. Zasněžený vrcholek Teide je jedním z největších vulkánů na Zemi a nachází se na Kanárských ostrovech u severovýchodního pobřeží Afriky. Pod vrcholem sopky jsou vidět světla skupiny, která plánuje dosáhnout vrcholu Teide ještě před úsvitem. Na kompozitním obrázku sestaveném z expozic ze stejného místa za jednu noc minulý měsíc jsou tři ikonické hvězdy pásu Oriona vidět těsně nad vrcholem, zatímco slavná mlhovina v Orionu a zbytek Orionova meče jsou vidět za levým svahem sopky. Na snímku s dlouhou expozicí je též vidět Mlhovina Koňská hlava a to jako tmavý výběžek do červené emisní mlhoviny v pásu nalevo a vpravo nahoře od Koňské hlavy je patrná mlhovina Plamen.

Štítky: Souhvězdí Orion, Orion's belt, Teide

Kometa 21P/Giacobini-Zinner

Snímek komety 21P/Giacobini-Zinner Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa o efemeridové jasnosti 9.6 magnitudy se nacházela v souhvězdí Cefea. Po obloze se pohybovala rychlostí 2.03 obloukové vteřiny za minutu ve vzdálenosti 0.688 au od Země a 1.250 au od Slunce.