Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. duben 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. duben 2016

Rychlý elektrostatický přepravní systém k heliopauze

Uznání ilustrace: NASA, Marshall Space Flight Center

Chcete se vydat na rychlou cestu na okraj Sluneční soustavy? Tak vezměte v úvahu HERTS (Heliopause Electrostatic Rapid Transit System). Nyní se tento koncept testuje a cesta do vzdálenosti přes 100 astronomických jednotek (15 miliard kilometrů) by mohla trvat 10 až 15 let. To je rychlé v porovnání 35 lety, které k dosažení heliopauzy, neboli vnější hranice vlivu slunečního větru, potřeboval Voyager 1, který je nyní nejvzdálenější kosmickou sondou lidstva. HERTS by využíval pokročilé elektrické solární plachetnice, která by z rotující sondy roztáhla četné, zhruba 20 kilometrové, 1 milimetr tlusté, kladně nabité dráty. Generovaná elektrostatická síla by odpuzovala rychlé protony slunečního větru a tak vytvářela tah. Ve srovnáním s odrazivou světelnou sluneční plachetnicí, což je další pohonný systém do hlubokého vesmíru, který nevyžaduje pohonné látky, elektrická plachetnice na sluneční vítr by pokračovala ve zrychlování i ve větších vzdálenostech od Slunce a při přeletu k vnějším planetám by stále vyvíjela tah.

Štítky: Transport, Elektrický