Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. duben 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. duben 2016

Kometa, Sova a galaxie

Uznání a copyright: Bob Franke

Kometa C/2014 S2 (PanSTARRS) si na tomto teleskopickém snímku z 20. dubna vybrala Messierův moment. Asi 1,5 stupňů široké zorné pole sdílí s dobře známými položkami ze slavného katalogu lovce komet z 18. století. Slábnoucí návštěvník vnitřní Sluneční soustavy byl asi 18 světelných minut od naší dobré planety a mířil ven přes severní oblohu těsně pod Velkým vozem. Zaprášená, z boku viděná spirální galaxie Messier 108 (vpravo nahoře) je více než 45 miliónů světelných let daleko. Soví mlhovina Messier 97 je planetární mlhovinou se stárnoucí, ale intenzivně zářící centrální hvězdou, která je asi jen 12 tisíc světelných let daleko, tedy uvnitř naší vlastní Galaxie Mléčné dráhy. Astronomové očekávají, že oběžná dráha této komety PanSTARRS se do vnitřní Sluneční soustavy zase vrátí kolem roku 4226.

Štítky: C/2014 s2, Panstarrs, Kometa, M97, M108