Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. srpen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. srpen 2016

Západ Mléčné dráhy

Uznání a copyright: Juan Carlos Casado (TWAN, Earth and Stars)

Západ Mléčné dráhy může být pod tmavou oblohou dramatická podívaná. Tento bohatý pohled z boku na naši Galaxii nad prašnou Namibijskou pouští se táhne téměř rovnoběžně s obzorem od jasného jižního Kentaura (vlevo) ke Kefeovi na severu (vpravo). Digitálně pospojované panoráma noční krajiny z počátku srpna zachycuje množství hvězd Mléčné dráhy a řeky kosmického prachu, spolu s barevnými mlhovinami, které ovšem nejsou vidět očima. Mars, Saturn a Antares, které je vidět i na světlejší obloze, tvoří jasný nebeský trojúhelník, který se dotýká stromů pod centrální výdutí Galaxie. Naše vlastní galaxie není pochopitelně jedinou galaxií na scéně. Dva další hlavní členové naší místní skupiny, Galaxie v Andromedě a Galaxie v Trojúhelníku se nacházejí za obloukem zapadající Mléčné dráhy nedaleko pravého okraje.

Štítky: Galaxie, Mléčná dráha, Panorama, Namibia