Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. listopad 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. listopad 2016

Průlet ISS rybím okem

Uznání: NASA, ISS, Harmonic

Toto úžasné video pořízené v Ultra HD vás vezme na prohlídku Mezinárodní kosmické stanice. Dobře zaostřené rybí oko s velkou hloubkou ostrosti poskytuje bezprostřední vizuální zkušenost z života na orbitální základně. Vaše pozorovací místo bude během 18 minutového videa tiše plout, zatímco budete z Cupoly se sedmi okny pozorovat jak 400 kilometrů níže uplývá naše dobrá planeta a zkoumat vnitřek obytných uzlů a modulů z perspektivy kosmonautů. Modulární Mezinárodní kosmická stanice je největší umělou družicí Země o velikosti hřiště amerického fotbalu co do délky i šířky. Její celkový objem pod tlakem je zhruba stejný jako u letadla Boeing 747.

Štítky: ISS, Cupola, Serene

Z vrcholu Veľkého Dielu sú 15. júla 2018 o 21:15 SEČ kamerou Canon 550D s objektívom Canon 3,5-5,6/18-135 mm zachytené (zľava) Venuša, Mesiac a Regulus expozíciou 0,8 sekundy pri f = 135 mm, f/5,6 a ISO 800 .