Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. leden 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. leden 2017

Strážci severní oblohy

Uznání a copyright: Pierre Destribats

Kdo hlídá sever? Snímek, na který se díváte, byl pořízen minulý březen ve finském Laponsku, kde k počasí patří velmi nízké teploty a navátý sníh. Výsledkem je někdy nadpřirozeně vyhlížející krajina, kterou hlídají bílí, mimozemsky vyhlížející strážci. Ti mimozemšťané jsou ve skutečnosti zasněžené stromy a ten domeček je záchod. V dálce za touto neobvyklou pozemskou podívanou je krásná noční obloha se zelenou polární září, jasnými hvězdami a stopami družic. Na jaře ovšem stromy roztají a Laponsko bude vypadat zase jinak.

Štítky: Sníh, Stromy, Lapland

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Jupiter a Io