Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. únor 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. únor 2017

Panoráma se všemi planetami

Uznání a copyright: Tunç Tezel (TWAN)

Toto pozoruhodné panoráma zachycuje pohled na 360 stupňů v rovině ekliptiky se sedmi planetami na hvězdnaté obloze. Mozaika vznikla ze snímků pořízených od 24 do 26 ledna z pláže Nacpan v El Nido na filipínském ostrově Palawan. Vlevo je východní obzor v temných časných ranních hodinách a západní obzor je z večerní oblohy. Středem probíhá ekliptika stopovaná slabým pásem zvířetníkového světla a pod úhlem ji protíná také Mléčná dráha. K prchavému Merkuru na východě se připojily mraky s Měsícem. Dál vpravo je poblíž ekliptiky žlutavý Saturn, jasná hvězda Antares a Jupiter. Uprostřed se ekliptiky dotýká alfa souhvězdí Lva, hvězda Regulus a hvězdokupa M44. Nad západním obzorem se seřadily večerní planety, slabý Uran, rudý Mars, brilantní Venuše a nejslabší Neptun. Pokud položíte na obrázek kurzor, tak uvidíte dobře popsanou verzi panorámatu, nebo se podívejte na tento odkaz.

Štítky: Ekliptika, Planeta, Panorama