Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. březen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. březen 2017

Sivan 2 to M31

Uznání a copyright: MDW Sky Survey (David Mittelman, Dennis di Cicco, Sean Walker)

Tato teleskopická mozaika pokrývá na pozemské obloze přes 10 stupňů od souhvězdí Kasiopeji (vlevo) až k Andromedě (vpravo). Nebeská scéna vznikla z panelů, které jsou součástí astronomické přehlídky Mléčné dráhy s vysokým rozlišením ve světle čáry vodíku H-Alfa. Zpracování monochromatických snímků vyzvedlo ty nejslabší struktury oblasti, poměrně neprozkoumané filamenty vodíku poblíž roviny Mléčné dráhy. V zorném poli je vlevo nahoře velká, ale slabá a poměrně neznámá mlhovina Sivan 2. Ve středu širokého pole je vpravo je nedaleká Galaxie v Andromedě M31, zatímco k M31 se v popředí táhnou všudepřítomné mlhoviny z vodíku. Rozsáhlý přehlídkový obraz ukazuje spletitá slabá vodíková mračna, která nedávno zobrazil astronom Rogelio Bernal Andreo, a jsou ovšem uvnitř Mléčné dráhy, i když ve směru pohledu na Galaxii v Andromedě.

Štítky: M31, H alpha, Siv2

Vycházející Orion.

Orion vycházející nad noční Vltavou. Nikon d750 + Irix 15mm na Star Advenurer montáži. Nejdříve nafocen spodek, pak jsem sundal fotoaparát, nasadil montáž a nafotil oblohu.