Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. březen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. březen 2017

Fáze Venuše

Uznání a copyright: Daniel Herron

Podobně jako prochází fázemi Měsíc, tak slunečním světlem ozářená polokoule Venuše roste a zase ubývá. Tento kompozit teleskopických snímků ilustruje neustálé změny této vnitřní planety od 20. prosince 2016 do 10. března, která je vidět na západě jako Večernice, zvětšuje se, ale její srpek se stává tenčí. Venuše se pohybuje na vnitřní dráze mezi Zemí a Sluncem a v tomto období roste, protože se blíží k planetě Zemi. Jak se Venuše přibližuje ke spojnici se Sluncem, tak se její srpek zužuje. Nejblíže ke spojnici Země - Slunce bude Venuše 25. března kdy dosáhne vnitřní konjunkce asi 8 stupňů nad Sluncem. Brzy poté Venuše zase zazáří za úsvitu nad východním obzorem jako Jitřenka.

Štítky: Inferior conjunction, Venuše, Phase

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Andromeda