Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. březen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. březen 2017

JWST: Duchové a zrcadla

Uznání: Chris Gunn, NASA

Nad kosmickým dalekohledem Jamese Webba se ve skutečnosti žádní duchové nevznášejí. Ovšem v čisté místnosti pro vývoj a integraci kosmických systémů Goddardova kosmického střediska jsou světla zhasnutá. Po vibračních a akustických zkouškách si nad stojícím dalekohledem při hledání kontaminace, která je snadněji vidět v temné místnosti, pohrávají jasné blesky a ultrafialová světla. Dlouhé expozice kamery v potemnělé místnosti vytvářejí duchovitá zjevení a rozmazávají pohybující se světla i inženýry. Kosmický dalekohled Jamesa Webba, vědecký nástupce Hubbla, je optimalizován pro infračervený výzkum raného Vesmíru. Má být vypuštěn v roce 2018 z Francouzské Guyany raketou Ariane 5 Evropské kosmické agentury.

Štítky: Jwst, Infračervený, Mirror

Měsíc s Venuší.

Měsíc s Venuší v den slunovratu.