Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. duben 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. duben 2017

Tmavá mlhovina LDN 1622 a Barnardova smyčka

Uznání a copyright: Leonardo Julio (Astronomia Pampeana)

Na této kosmické scéně je silueta spletité tmavé mlhoviny. Pod středem proti slabému pozadí zářícího vodíku, který je jen trochu vidět na dlouhých teleskopických expozicích této oblasti, je vidět Lyndova tmavá mlhovina (LDN) 1622. LDN 1622 se nachází poblíž roviny naší Galaxie Mléčná dráha a na obloze je blízko Barnardově smyčce, velkého mračna kolem bohatého komplexu emisních mlhovin v pásu a meči v Orionu. V horní části obrázku se táhnou oblouky segmentu Barnardovy smyčky. Neprůhledné mračno prachu LDN 1622 se považuje za mnohem bližší, než mnohem slavnější mlhoviny v Orionu, možná že je pouze 500 světelných let daleko. V této vzdálenosti 1 stupeň široké zorné pole zabírá o něco méně než 10 světelných let.

Štítky: Ldn1622, Orion, Tmavá mlhovina, Prach