Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. červen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. červen 2017

Pohledy z Cassini na Saturn

Uznání: Images: Cassini Imaging Team, ISS, JPL, ESA, NASA; Video Compilation: Chris Abbas;
Music Credit & License: Ghosts I-IV (Nine Inch Nails)

Co viděla sonda Cassini u Saturnu? Na videu s hudbou jsou vidět některé ranné záběry. Na první zrychlené sekvenci (00:07) je vidět svislá čára, která je ve skutečnosti Saturnovými tenkými prstenci, které jsou vidět z boku. Brzy na to kolem prosviští některý ze Saturnových měsíců. V další sekvenci (00:11) je vidět Saturnův neobvykle vlnitý prstenec F vymezovaný dvěma pastýřskými měsíci, které ho ale také trvale ruší. Brzy problýskne většina Saturnovy rozsáhlé soustavy prstenců, někdy proti nesmírné planetě samotné. Jsou vidět vzory mraků na Titanu (00:39) a na Saturnu (00:41). Poté jsou vidět krátké záběry z průletů kolem několika Saturnových měsíců, včetně měsíců Phoebe, Mimas, Epimetheus a Japetus. V další sekvenci je vidět, jak kolem sebe procházejí měsíce Saturnu na svých oběžných drahách. Někdy do průchodu jasného měsíce vtrhnou hvězdy pozadí, tak je je viděla sonda Cassini. Kosmická sonda Cassini znamenala od roku 2004 revoluci ve znalostech lidstva o Saturnu a jeho měsících. Sonda Cassini v září dospěje ke svému dramatickému konci, jelikož se do planety přímo pohrouží.

Štítky: Saturn, Cassini, Video