Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. září 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. září 2017

Saturnovy prstence zevnitř

Uznání videa: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute

Jak opravdu vypadají Saturnovy prstence od Saturnu? Kosmická sonda Cassini poskytuje lidstvu v závěru svojí mise snímky z bezprecedentních poloh. Všechny snímky Saturnových majestátních prstenců byly před Cassiniho závěrečnými oběhy velkého finále pořízeny z vnější strany prstenců při pohledu dovnitř. Na animaci jsou v okolí vyznačeny polohy kosmické sondy a z pořízených snímů je vidět pozoruhodné vložené video. Na začátku krátké sekvence jsou vidět podrobnosti složitých prstenců a ke konci videa je zjevné, že jsou tenké jak papír. Snímky byly pořízeny 20. srpna. Cassini už má jen několik málo oběhů kolem Saturnu před navedením přímo do této obří planety 15. září.

Štítky: Prstence, Saturn, Cassini

Zoskupenie planét na rannej oblohe

Planéty Venuša, Mars a Merkúr a ako bonus blízka konjunkcia Mesiaca s hviezdou Regulus v súhvezdí Leva.