Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. září 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. září 2017

Víření kolem oka hurikánu Irma

Uznání videa: NASA, GOES-16 Satellite, SPoRT

Proč mají hurikány ve svém centru oko? Nikdo s jistotou neví. Ovšem to, co se děje uvnitř a vně oka hurikánu je dobře zdokumentováno. U okrajů oka stoupá teplý vzduch, ochlazuje se, víří a rozšiřuje se přes velkou bouři a především na vzdálených okrajích klesá. Vzduch uvnitř oka s nízkým tlakem také klesá o ohřívá se, což způsobuje vypařování, klid a jasno, dokonce může procházet sluneční světlo. Na okrajích oka se tyčí stěny oka, oblast s nejvyššími rychlostmi větru. Zvlášť nebezpečné je vyjít ven, když prochází klidné oko, protože brzy zakusíte zase zuřivou bouři stěny oka. Zde můžete vidět jedno z nejdramatičtějších dosud pořízených videí oka a rotující stěny oka. Zrychlené video pořídila minulý týden z vesmíru družice NASA GOES-16 nad jednou z nejsilnějších tropických cyklon v zaznamenané historii: nad hurikánem Irma. Hurikány mohou být extrémně nebezpečné ale jejich nebezpečnost nespočívá v jejich středu.

Nejnovější snímky: Hurikány Irma, Jose a Katia.

Štítky: Hurricane, Eye, Počasí

Zoskupenie planét na rannej oblohe

Planéty Venuša, Mars a Merkúr a ako bonus blízka konjunkcia Mesiaca s hviezdou Regulus v súhvezdí Leva.