Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. září 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. září 2017

Poslední portrét Saturnu s prstenci z Cassini

Uznání: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute, Mindaugas Macijauskas

Jak se sonda Cassini loučila se Saturnem? Tři dny před svým dopadem na Saturnovu denní stranu kosmická sonda Cassini proletěla daleko za noční stranou Saturnu s kamerami naplno. Třicet šest těchto snímků bylo sloučeno pohotovým a zběhlým občanským vědcem do posledního portrétu Cassiniho domovské planety v posledních 13 letech s celými prstenci. Slunce je nad vrchem snímku a způsobuje, že Saturn vrhá na své ohromné prstence tmavý stín. Takovou polohu stínu nejde ze Země zachytit a nebude vidět do té doby, než planetu s prstenci navštíví nějaká dalsí kosmická loď ze Země. Data a snímky ze závěrečného pohroužení sondy Cassini do Saturnovy atmosféry 15. září se nadále analyzují.

Téměř v hyperprostoru: Generátor náhodných APODů.

Štítky: Saturn, Cassini, Prstence

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Andromeda