Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. září 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. září 2017

Poslední portrét Saturnu s prstenci z Cassini

Uznání: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute, Mindaugas Macijauskas

Jak se sonda Cassini loučila se Saturnem? Tři dny před svým dopadem na Saturnovu denní stranu kosmická sonda Cassini proletěla daleko za noční stranou Saturnu s kamerami naplno. Třicet šest těchto snímků bylo sloučeno pohotovým a zběhlým občanským vědcem do posledního portrétu Cassiniho domovské planety v posledních 13 letech s celými prstenci. Slunce je nad vrchem snímku a způsobuje, že Saturn vrhá na své ohromné prstence tmavý stín. Takovou polohu stínu nejde ze Země zachytit a nebude vidět do té doby, než planetu s prstenci navštíví nějaká dalsí kosmická loď ze Země. Data a snímky ze závěrečného pohroužení sondy Cassini do Saturnovy atmosféry 15. září se nadále analyzují.

Téměř v hyperprostoru: Generátor náhodných APODů.

Štítky: Saturn, Cassini, Prstence

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.