Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. říjen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. říjen 2017

Hvězdokupa NGC 362 z Hubbla

Uznání: Hubble WFC3, NASA, ESA, J. Heyl, I. Caiazzo, & Javiera Parada (UBC)

Pokud by bylo naše Slunce někde v centru NGC 362, tak noční obloha by zářila jak klenotnice plná jasných hvězd. Stovky hvězd by byly jasnější než Sirius a v mnoha různých barvách. I když by tyto hvězdy mohly utvářet souhvězdí a související folklór, tak pro obyvatele planet by bylo obtížné vidět, a tudíž i porozumět většímu vesmíru za hvězdokupou. NGC 362 je jednou z pouhých asi 170 kulových hvězdokup, které existují v Mléčné dráze. Tato hvězdokupa je také jednou z těch mladších kulových hvězdokup, které zřejmě vznikly až po naší Galaxii. NGC 362 se dá spatřit i pouhým okem téměř před Malým Magellanovým mračnem a úhlově je blízko druhé nejjasnější známé kulové hvězdokupě 47 Tucanae. Obrázek z Hubblova kosmického dalekohledu, na který se díváte, nám pomáhá lépe pochopit, jak v centrech některých kulových hvězdokup zanikají hmotné hvězdy.

Štítky: Kulová hvězdokupa, NGC 263, Hubble