Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. říjen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. říjen 2017

Pod galaxií

Uznání a copyright: Yuri Beletsky (Carnegie Las Campanas Observatory, TWAN)

Na snímku teleobjektivem z observatoře Las Campanas na planetě Zemi stojí nad jižním obzorem Velké Magellanovo mračno, satelitní galaxie naší Mléčné dráhy. Tato malá galaxie má pod tmavou zářijovou oblohou v chilské poušti Atacama impozantní rozpětí asi 10 stupňů, neboli 20 úplňků. Na panoramatu pořízeném citlivou digitální kamerou je také zachyceno slabé všudepřítomné světélkování vzduchu, které jinak očima nejde vidět. Jasná a zřetelná světla v popředí jsou ve skutečnosti velice slabá osvětlení několika obytných budov pro astronomy a inženýry. Srovnaný vrchol na obzoru hned pod galaxií je hora Las Campanas, která se stane domovem pro Obří Magellanův dalekohled (Giant Magellan Telescope).

Štítky: Lmc, Gmt, Magellan, Observatoř

Zelený Airglow

Velice těžké panorama na spojení, ve finále hodně ořízlé. Struktury jsem zachytil na 45sekundovou expozici.