Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. říjen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. říjen 2017

Duch hvězdy Mirach

Uznání a copyright: Kent Wood

Co se duchů týká, duch Mirachu není tak hrozný. Duch Mirachu je jen slabá, rozmazaná, astronomům dobře známá galaxie, která je náhodou vidět těsně vedle jasné hvězdy Mirach. Mirach se též označuje jako beta Andromedae a je ve středu zorného pole. Asi 200 světelných let vzdálený Mirach je červený obr, chladnější než Slunce, ale mnohem větší a tudíž jasnější než naše mateřská hvězda. Silná zář a In most telescopic views, glare and difrakční paprsky většinou při pohledu dalekohledem všechno blízko Mirachu dělají slabé a rozmazaná galaxie v tak ohromujícím světle hvězdy vypadá jako vnitřní duch odrazu. Přesto je na tomto ostrém snímku Duch Mirachu vlevo nahoře od hvězdy vidět, je katalogizován jako galaxie NGC 404 a jeho vzdálenost se odhaduje na 10 miliónů světelných let.

Štítky: Mirach, Beta andromedae, Ngc404, Galaxie