Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. prosinec 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. prosinec 2017

Volný let ve vesmíru

Uznání: STS-41B, NASA

Jaké by to bylo volně si poletovat ve vesmíru? Bruce McCandless II si ve vzdálenosti asi 100 metrů od nákladového prostoru raketoplánu Challenger prožíval svůj sen, když se vznášel dál, než kdokoliv kdy před ním. Na snímku se ve vesmíru volně vznáší kosmonaut McCandless a ovládá jednotku MMU (Manned Maneuvering Unit). McCandless a jeho kolega kosmonaut NASA Robert Stewart byli první lidé, kteří během letu raketoplánu číslo 41-B v roce 1984 poprvé zakusili takovou "neupoutanou kosmickou procházku". Jednotka MMU pracovala s dusíkovými tryskami a byla využita při vypouštění a stahování družic. Jednotka MMU s hmotností přes 140 kilogramů byla na Zemi těžká, ale jako všechno, na oběžné dráze nevážila nic. Jednotku MMU nahradila pohonná jednotka SAFER na zádech.

Vzpomínka: Kosmonaut Bruce McCandless II zemřel ve věku 80 let.

Štítky: Volný let, Space walk, Bruce McCandless